Webshop Tokajwijn.nl: meer bezoekers & meer conversie
Meer bezoekers, een snellere site, een fraaier design en meer conversie. Sinds de overgang van Magento naar WordPress is de webshop Tokajwijn.nl er flink op vooruitgegaan. Nordique heeft alles in goede banen geleid. Vanaf het ontwerp tot design, van oplevering tot aan de SEO. Benieuwd hoe? Graag nemen we je mee op deze reis!
Even een korte toelichting over Tokajwijn.nl. Het is een ‘niche’ webshop, dat wijn uit Hongarije aanbiedt. En dan specifiek uit het gebied Tokaj. Wijn uit Tokaj wordt ook wel Tokaji genoemd. En Tokajwijn.nl is naar eigen zeggen de enige Tokaji specialist in Nederland in België.
Overgang Magento naar WordPress
In september 2017 is de website overgegaan van Magento naar WordPress. En als je het migreert, moet je het goed doen. Daarom werd er direct ook gekozen voor een nieuw design. Sfeer en conversie waren hierbij belangrijke speerpunten. De bezoeker moet de warme, Hongaarse sfeer voelen.
Waarom migreren?
Magento bleek als CMS een te log systeem voor het beheren van de website. Verder is het updaten van Magento een grote, tijdrovende klus. Daarom werd er gekeken naar alternatieven, waarbij WordPress de meest geschikte kandidaat was. En laat dat nèt onze specialiteit zijn! Voor WordPress is er een zeer goede plugin, speciaal voor webshops: WooCommerce. Deze overgang bleek een schot in de roos.
Wist je dat WooCommerce heel geschikt is voor webshops tot wel duizenden producten? Enkele voorbeelden van bekende Nederlandse webshops zijn A-dam Underwear, Qwic en Abel.
Conversie verbeteren
Uiteraard werd er ook gekeken naar conversie. Uiteraard is het belangrijk dat de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk wijnen kan bestellen. En er moet ook vertrouwen gewekt worden. Het simpelweg tonen van USP’s en herkenbare logo’s (zoals Webwinkel Keurmerk) helpen daaraan mee. Ook is productfotografie erg belangrijk, deze zijn dan ook grotendeels door Nordique verzorgd.
Meer bezoekers
Bij het overgaan naar een nieuwe site, is het belangrijk de pagina’s hun waarden niet verliezen. Anders kan je een daling veroorzaken en wordt je slechter gevonden in Google. Een goede strategie is hierbij van groot belang. Oude url’s moeten namelijk doorgestuurd worden naar de nieuwe url’s, zodat de waarde zo goed mogelijk wordt meegenomen. Dit kan met zogeheten redirects.
Aantal vertoningen in Google, periode mei t/m juli 2018 v.s. 2017
Na de overgang hebben we ook een aantal wijzigingen gedaan in de structuur. Categorie-pagina’s (zoals ‘dessertwijn’) zijn uitgebreid met content, zodat deze beter scoren in Google.
De omzet in mei 2018 – juli 2018 is 46% gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor.
Een jaar later kunnen we concluderen dat het pakket van aanpassingen ervoor heeft gezorgd dat zowel de bezoekersaantallen als het conversiepercentage aanzienlijk zijn gestegen. Daar zijn we best trots op, al zijn we nog niet klaar. Zo zijn we bezig met het meertalig maken van de site, afrekenproces optimaliseren en meer. Nu door naar nog meer resultaat!
Ook meer resultaat?
Wil je ook meer bezoekers en/of meer conversie? Bel ons op 050 – 211 0020 of mail ons op info@nordique.nl. We staan je graag te woord en helpen je graag om meer resultaat uit jouw website te halen!