De opdrachtgever
In het academisch ziekenhuis UMC Utrecht (Universitair Medisch Centrum Utrecht) wordt er dagelijks gewerkt aan de gezondheid van mensen én het verbeteren van de zorg. Om de zorg van morgen te kunnen bieden, is er medisch onderzoek nodig. Ieder academisch ziekenhuis heeft drie kerntaken: zorg, onderzoek en onderwijs. Binnen het UMC Utrecht is onderzoek dan ook een belangrijk onderdeel van hun activiteiten.
De uitdaging
Het UMC Utrecht heeft meer dan 150 onderzoeksgroepen die zich richten op verschillende medische vraagstukken. Tot voor kort was er geen centrale plek waar alle informatie over deze onderzoeken en de betrokken onderzoekers te vinden was. Dit maakte het lastig om belangrijke onderzoeksinformatie te vinden, zowel intern als extern.
Er ontstond behoefte aan een centrale en gestructureerde website die het onderzoek binnen het UMC Utrecht beter toegankelijk zou maken voor interne medewerkers, de wetenschappelijke gemeenschap, studenten en potentiële subsidieverstrekkers. Zowel nationaal als internationaal.
De samenwerking
Samen met Pink Marketing en het UMC Utrecht vormden we een sterk team. Els Timans, digital marketing- en communicatielead bij UMC Utrecht, maakte keuzes vanuit de ‘business’ om een helder en overzichtelijk platform te realiseren dat aansluit bij de behoeften van de gebruiker. Wij van Nordique richtten ons op de technische implementatie als doorvertaling van een gebruiksvriendelijk ontwerp van Pink Marketing. Een mooie en waardevolle samenwerking!
De oplossing
Nordique heeft voor het UMC Utrecht een internationale research website ontwikkeld. Deze website dient als etalage voor de uitgebreide onderzoeksactiviteiten van het UMC Utrecht. De nieuwe website biedt een overzichtelijk platform waar onderzoekers, hun onderzoeken en onderzoeksgroepen eenvoudig te vinden zijn.
Dankzij de koppeling met een database worden gegevens over onderzoekers en hun publicaties automatisch geladen, wat zorgt voor up-to-date informatie met minimaal onderhoud.
Het resultaat
De nieuwe research website heeft het onderzoek binnen het UMC Utrecht beter zichtbaar en toegankelijk gemaakt. Onderzoek is nu een prominent en zelfstandig onderdeel van de UMC Utrecht website, wat de vindbaarheid van de onderzoekers en onderzoeksgroepen aanzienlijk heeft verbeterd.
Het nieuwe platform heeft niet alleen de aandacht getrokken van andere ziekenhuizen en onderzoeksinstellingen, maar ook van potentiële studenten en internationale media. Dit is van belang, aangezien masterstudenten vaak kiezen voor een ziekenhuis op basis van het onderzoek dat daar wordt verricht.
Door de nieuwe website en de koppeling die Nordique heeft gerealiseerd, laat het UMC Utrecht nog beter zien waarom het een toonaangevend onderzoeksinstituut is. Onderzoekers en onderzoeksgroepen worden overzichtelijk gepresenteerd, en actueel nieuws en evenementen krijgen een prominente plek. Zo blijft de website altijd up-to-date en relevant. Bovendien maakt de website het mogelijk om longreads te publiceren: verdiepende verhalen over specifieke onderwerpen waar het onderzoek van het UMC Utrecht zich onderscheidt.
Bekijk het resultaat!Nordique binnen de zorg
In de loop der jaren hebben wij ons steeds meer gespecialiseerd in digitale oplossingen voor de zorg. Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw organisatie in de zorg zijn? Neem dan vrijblijvend contact op via 050 – 211 0020 of mail naar info@nordique.nl. We helpen je graag verder!
Nordique binnen de zorgNordique heeft geweldig werk geleverd. Vanuit onze samenwerking met Pink Marketing is de samenwerking met Nordique ontstaan. De begeleiding die Pink Marketing richting Nordique en het UMC Utrecht heeft verzorgd, zorgde voor een uitstekende ‘triangle’. Iedereen werkte met eigen expertise maar met het grote doel voor ogen aan dit project. Esther heeft de technische realisatie meer dan uitstekend gemanaged, want het was een uitdagende klus!
Els Timans – Digital marketing- en communicatielead bij UMC Utrecht