Floer klaargestoomd voor groei: efficiëntere bedrijfsvoering dankzij slimme koppelingen en automatisering
Floer is een snelgroeiend vloerenmerk uit het Noorden. Maar bij zo’n groei komen ook uitdagingen kijken. Zo liep Floer er tegenaan dat veel van hun processen handmatig en dus tijdrovend waren. Vastbesloten om efficiënter te worden en de volgende stap te zetten, namen ze contact met Nordique op.
Dit is Floer
Floer is een trots en ambitieus vloerenmerk dat zich focust op het leveren van hoge kwaliteit vloeren, waaronder visgraat, parketvloeren, laminaatvloeren en pvc-vloeren. Al hun vloeren worden op Nederlandse bodem gemaakt, zijn te bekijken via de webshop en te verkrijgen in het Floer Experience Center of bij je lokale Floer-dealer.
De groeipijnen van Floer
Naarmate Floer steeds harder begon te groeien, liepen ze tegen groeipijnen aan. Bepaalde processen duurden een stuk langer dan nodig was. Administratie werd handmatig in Excel gedaan en ook ontbrak er een CRM- of ERP-systeem om klantgegevens en bedrijfsfuncties samen te brengen.
Lennart Groenewold, eigenaar van Floer, wist dat dit sneller zou moeten én kunnen. De bedrijfsprocessen van Floer moest klaargestoomd worden om de volgende stap in groei te kunnen maken. Aan Nordique de eer om hierbij te helpen.
“Nordique biedt ons een hoge kwaliteit website en een steeds verder doorontwikkelde en prettige applicatie. Dankzij maatwerk hebben we de mogelijkheid om alles zo op te zetten en in te richten dat het compleet op onze bedrijfsprocessen is afgestemd.”
– Lennart Groenewold, Floer
De oplossing
We hebben Floer al eerder geholpen door de webshop in beheer te nemen en verbeteringen door te voeren. Nu was het tijd om bedrijfsprocessen te verbeteren door voorraadbeheer, orderverwerking, facturatie en klantregistratie beter met samen te laten werken.
Bijvoorbeeld, Floer geeft proefmonsters van vloeren uit aan klanten. Voorheen was dit een omslachtig proces waarin adresgegevens vanaf verschillende plekken gekopieerd en geplakt moesten worden. Nu kunnen ze met één druk op de knop gegevens overnemen en een verzendlabel printen. Een mooi voorbeeld van software op maat.
Ook is het aanvragen van de Floer-catalogus vereenvoudigd. Wanneer er vroeger een verzoek binnenkwam om een catalogus naar een klant te sturen, moest die handmatig worden verstuurd. Dit gaat gemiddeld om zo’n 500 aanvragen per week! Nu kunnen ze een export met alle aanvragen over een bepaalde periode uitdraaien en in bulk laten printen.
Floer kan ongestoord blijven groeien
Met deze koppelingen en automatiseringen is er een gestroomlijnde werkwijze neergezet die voor veel tijdsbesparing op heeft geleverd. Het personeel kan zich nu richten op belangrijke zaken en Floer heeft de ruimte om te blijven groeien!
Een efficiëntere manier van werken voor jouw organisatie
Zijn jullie, net zoals Floer, toe aan efficiëntie en groei? Zijn er bedrijfsprocessen die op dit moment nog te veel uren en mankracht kosten? Neem vrijblijvend eens contact met ons op om te bekijken wat jullie (tijds)winst zou kunnen zijn. Bel ons op 050 – 211 0020 of mail naar info@nordique.nl